Takde Adab, Biadap!

by - December 18, 2013

Terkejut tengok ada seorang budak lelaki ni, lingkungan tingkatan 2-3 sedang duduk berlunjur dalam masjid waktu kuliah selepas maghrib.

Tak beradabnya! Tapi tak boleh salahkan dia juga, sebab memang dah terbiasa. Dilahirkan dalam suasana kurang beradab.

Tu tak bermakna kita kena teruskan kehidupan yang boleh dikatakan agak jahil kan? Kita mampu ubah. Kita belajar, kita dengar dan kita ubah.

Di bawah ni illustrasi doodle yang ana buat, menunjukkan dua adab berada di majlis ilmu secara khusus. Cara duduk dan cara pemakaian. Common mistake yang selalu dibuat oleh anak muda kan?


Kata senior
"Kalau Sheikh Nuruddin nampak kamu tak beradab dalam majlis ilmu dia, time tu jugak dia akan suruh kamu keluar dari majlis ilmu".

Tegas kan?

Jom sama-sama kita mengubah diri ke arah kebaikan, insyaAllah!

You May Also Like

0 comments