Andai Aku Mempunyai Sayap

by - January 28, 2012


Sayap? sepasang organ yang membolehkan haiwan seperti burung dan serangga terbang =D Bagaimana cara nak terbang menggunakan sayap? Dia membuka lebar sayapnya dan mengibas kedua2nya untuk menampung berat badannya =D

Cuba bayangkan bagaimana rasanya ade sayap macam gambar di atas ? Nak pergi ke mana2 terbang aje, senang kan ? Dah la best ! Masa kecik mesti berlaku situasi di bawah

Kenapa burung ada sayap, aku takde ? tak adillah ! kan best kalau aku ade sayap ;(


Kalau aku ada sayap, boleh terbang ke mana mana sahaja yang aku nak *Imagine duk terbang menggunakan sayap*


Haha jangan fikir gitu, Ade sebab2 tertentu kenapa Allah tak bagi kita mempunyai sayap ;D Allah Maha Adil, jangan kita persoalkan ketentuan Ilahi. Cuba korang tengok, kita tanpa sayap, ape yang burung lebih dari kita ? Terbang? Fikir logik, kita pun boleh terbang jugak.

Pergi beli tiket kapal terbang and terbang lah ! haah same je methodnya kan ? ape lagi, gerak laju ? kita leh gak, naik je kenderaan, kereta or motosikal.

Lagi2 ? Berenang ? tengok Feri/kapal/perahu belambak tuu, kita boleh berenang merentasi air bila2 masa sahaja yang kita nak =D

Kerana kita mempunyai satu benda yang hidupan lain takde, iaitu Akal.

Kita ada akal, jadi janganlah rasa kekurangan dalam diri =D Sebenarnya kita lah yang lebih segala2nya berbanding hidupan lain =D

Wah emotional pulak penulisan aku ! hahaha .

You May Also Like

0 comments