Hipokrit Penting Dalam Hidup

by - October 19, 2011


Hipokrit penting ??? Dah buang tebiat ke hape nii..

Yelah Hipokrit memang penting tapi tengok masa dan keadaan jugak lah.. Ada sesetengah tu dapat membawa kemudaratan kepada orang lain dan ada sesetengah tapi memberi manfaat kepada orang lain.

Ada beberapa situasi yang Azhunk ingin kongsikan kepada korang. "Hipokrit yang harus korang amalkan"

Situasi 1

tengok perbualan dibawah

"Blog aku cantik tkk??"

"Tak cantik.. hmmnh cam budak2 warne warnii"

"hah? yeke ??.. umm (hati kecewa)

"Eh2 maksud aku cantiklahh sebab warna warni nanti kasi MATA TERANG."

YAY !

Situasi 2

Ade seorang insan ni dia sangat baik dan pandai.. Tetapi dalam kelas kalau cikgu tanya soalan dia selalu taknak angkat tangan (konon-kononnya tak tahu). Hikpokrit jenis ini perlu jugak sebab orang mulut laser zaman sekarang pantang tengok orang wat sesuatu confirm akan "mampus" mengata. Mesti ada kedengaran

"Wooo bijakk arr boleh jawab"


Situasi 3

Menutup Aurat. hadoii ape kaitan menutup aurat dengan hipokrit. Nilah yang nak selalu saya bagitahu.. Pelajar sekarang ramai sekolah aliran AGAMA tetapi kat luar tak pakai TUDUNG !!! At least pakailah (walaupun taknak"hipokrit"). Jagalah nama baik sekolah tu kalau taknak pakai tudung baik tukar sekolah jeww okay ;}.



Okay sampai sini sahaja. Akhir kalam, nak minta maaf kalau ade yang terasa. Sekadar berkongsi sahaja ;] Jom sama-sama tunjuk sikap hipokrit !! =)))

You May Also Like

2 comments